Assalamualaikum. :-)

Mulakan lah sesuatu perkara dengan kalimah yang baik

Sunday, March 13, 2011

Insan Yg Istimewa

He is name Maasad Hj Asani....my beloved father.Im proud with my father...seorang anggota polis dalam unit komunikasi.Mak dan Ayah memang orang yang paling penting dalam hidup aku~Sampai hujung nyawa aku nak berbakti pada mereka.Hopefullt Tuhan sentiasa pelihara hati dan fikiran aku daripada melakukan perkara2 yang menderhaka pada mereka. Tanpa mereka,,aku takkan muncul di dunia nie.

Aku pernah bertanya pada ayah aku..kenapa letak nama aku Hafizah?dia tak jawab..hurm aku pun pergilah ke kedai buku agama,tengok2 nama-nama ISlam. Hafizah bermaksud pemelihara dan penghafaz.Disebabkan aku anak sulung,maka tanggungjawab aku memang untuk memelihara adik-adik aku.Dalam hal lain,aku bakal memelihara dan menjaga orang tua ku smapai Tuhan izinkan. Insya Allah.dan memelihara agama dan saudara seagama daripada ditindas.Amin~~~

Nor Zainah..nama mak aku. Honestly,,,mak aku daripada ayah aku.Namun pada ku mereka lah cinta hati aku sampai mana Tuhan izinkan aku hidup.Semoga hidup aku dan mereka mendapat keredhaan dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment